tiistai 16. joulukuuta 2014

Joulukuun 16. : Mitä joulu merkitsee meille?

Joulu on aina ollut se juhla, jota vuodesta odotan eniten.

Mikään ei musta ole ihanempaa kuin se, että kerrankin on koko meidän pieni lähisuku koossa. Jo vuosikausien ajan olen viettänyt joulun yhdessä siskoni, äitini, mummini ja vaarini kanssa. Viimeisenä neljänä vuotena on tietenkin mukana juhlimassa ollut rakas Samu. ♥  Tietysti myös Joni, Samun isä, oli kuvioissa neljänä jouluna. ♥


Jouluisin ollaan vietetty myös aikaa Samun toisten isovanhempien + sen muun porukan luona. Tämäkään joulu ei ole poikkeus.


Nyt kun ei enää ole Jonia, olemme aina aaton oman perheeni luona. ♥ Pari päivää nautimme (välillä hermojakin kiristellen :D) toistemme seurasta, hyvästä ruoasta, herkuista.. :)


Joulupäivänä suuntaamme sitten Samun toisten isovanhempien + muun perheen luokse. :))))

Joulu ei olisi mulle joulu ilman...

     ... perhettä. ♥ Kukapa jouluna haluaisikaan yksin olla...

     ... jouluruokaa. Jouluruoissa parhainta on joululaatikot (lanttu- ja pottulaatikko, NAM) ja graavilohet. Kyllä mä kaikkea syön kuitenkin. :D

     ... herkkuja. Jouluun ne vaan kuuluu aika olennaisesti. Nimittäin piparit, joulutortut, suklaat. :D Nyt oon vaan ikuisuuden ollut karkkilakossa ja tammikuussa (vai helmikuussa) saamani joulusuklaalevy on edelleen kaapissa. Kovasti pohdiskelen, että herkuttelisinko jouluna ja jatkaisin hommaa taas sitten!

     ... lumiukko-ohjelmaa, joka tulee YLELTÄ aattona. Rakastan sitä, se on niiiin ihana! :) Viime vuonna taisin tosin nähdä vain lopusta pätkän. "Walking in the air" on yksi upeimmista biiseistä.

     ... lahjoja... :D Kyllä ne vaan oleellisesti kuuluu jouluun. Ihanaa on musta aina nähdä mitä muut on tykänneet hankkimistani paketeista. Tänä jouluna tietysti toivon samaa. ♥ Huippua on myös päästä avamaan itse paketteja.. :))) Parasta on saada jotain yllättävää, erikoista, ihanaa!

     ... sitä fiilistä, sitä odotusta. Joulun odotus on ihanaa. Aatonaatto on niin jännittävä kun tietää, että seuraava päivä on se vuoden odotetuin päivä! ♥


Joulun kruunaa...

     ... lumi ja pulkkamäki. Niitä tosin tuskin tänäkään vuonna näkyy. :(

     ... joulukuusi. Mun mielestä kuusi vaan kuuluu niin oleellisesti jouluun. Superiloinen olen meidän omasta pienestä kuusesta, joka meillä on kotiamme koristamassa parhaillaan.

* * * *

Stressi vaan meinaa hieman vaivata. Nimittäin joululahjastressiä. Tuttua? :D Edelleenkin on osa hankkimatta vaikka tänäkin vuonna olin päättänyt kerrankin olla ajoissa. :D Noooh, onhan tässä vielä viikko aikaa. Ehkä mä ehdin. :D Suurin osa paketeista sentään on hankittuna!

* * * *

Mut kyllä mä haaveilen siitä, että jonain jouluna meillä on ihat omat perinteemme. Aatto kotona ja muuta mukavaa. ♡ Mutta toistaiseksi meitä on vain kaksi ja joulu on perhejuhla. ♡ Ehkä ensi vuonna!

Mitä joulu merkitsee teille?

ps. Kuvat satunnaisia jouluotoksia. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Piristäisitkö vähän? :)